tirsdag den 14. april 2009

Efter-Påske

Et rent utroligt vejr i Påsken og nu også efter, hvor er det altså bare dejligt med alt det lysegrønne og gule rundt omkring - og vores rhododendron er også ved at blomstre nu!
Fra vinduet i vores nye arbejdsværelse, der så småt er ved at tage karakter, kan jeg heldigvis se lige ud på alt det grønne - og følge fuglene, der vimser omkring - hvem mon vinder kassen på træet udenfor - skovspurvene, der næsten ikke kan få skuldrene ind og ud af hullet, eller blåmejserne, som vist havde den sidste år?
De nye stærekasser er kommet på en pind og rager op over drivhuset - og har allerede haft boligsøgende på visit, nu bliver det spændende, om de fandt nåde for deres øjne.
Salamandrene boldrer sig i havedammen - men den skal jeg nu ud på terrassen for at kunne nærstudere - det er heller ikke mange skridt, så det går nok.
Indenfor er der jo også spændende ting - jeg har lige set, at man nu kan se Google Maps Stret View i fuld skærm visning -- Street View er forøvrigt genialt - jeg elsker naturligvis at spadsere om i Roms gader, men London og Amsterdam er også kommet til på det seneste - det er bare genialt! http://maps.google.dk/maps?f=s&utm_campaign=dk&utm_source=dk-ha-emea-dk-google-gm&utm_medium=ha&utm_term=Google%20Maps
Og så er der jo alle de andre spændende sager, man møder: et pragtfuldt filteværksted i Nordjylland er spændende at besøge: http://www.kajoli.dk/
og så skulle jeg måske se at skaffe mig Agneta Pleijels bøger - den sidste blev så glimrende anmeldt af Mette Winge i Politiken i lørdags - mon ikke jeg skulle købe dem på originalsproget? Måske via http://www.adlibris.com/se/default.aspx?shopperid=8BB6527EDFF94BC4B0C9EF3776C88076
Men nu kalder solen udenfor - og jeg må lade bloggen hvile :-)

Ingen kommentarer: