torsdag den 21. februar 2008

Evaluering af 23 Ting --- Del 2

Library Thing kan jeg sådan set godt se det smarte i, og jeg blev da også opmærksom på en interessant titel om Spanish Rome, som jeg måske vil anskaffe, men da jeg i forvejen vedligeholder min egen bogliste på min hjemmeside, er det nok ikke på Library Thing jeg vil lægge mine kræfter - dog en positiv opdagelse.
Det samme gælder del.icio.us - smart nok, men ikke så overskuelig synes jeg - og jeg er ikke sikker på, at jeg vil bruge tid på at vedligeholde den, men måske, det er jo smart at jeg kan komme til mine "favoritter" også fra min bærbare langt fra hjemmet ... så måske alligevel bliver det en af de tjenester, jeg også fremover vil dyrke.
Vod.pod og YouTube: det er jo meget skægt med de video'er, hvis man trænger til at hvile ørerne lidt, men hvis ikke lige man har speciel interesse i den slags???? - Det er nok det samme, der gør sig gældende for Deezer, Netmusik og Podcast - det hører ikke rigtig til mit interessefelt og når tiden skal prioriteres, så.... falder disse tjenester nok ud.
Second Life var sjovt at få et indkig i, jeg har læst så meget om det, både pro et contra, der var lidt dødt, da jeg var derinde, men jeg får da stadig mails med opfordringer til at deltage i møder og så'nt - jeg valgte en italiensk community - for at blive mere interesseret - men jeg er ikke så meget til det der sociale small-talk med fremmede personer --- det er noget ganske andet med folk der mailer til mit website med spørgsmål og indfald - men her er der jo også et fagligt element, der binder os sammen.... Summa summarum: i Second Life kommer I nok ikke til at møde mig ret ofte - om nogensinde.
BNG er selvfølgelig alle tiders, ikke at jeg selv har brugt den ret meget i tidens løb, og de lidt specielle ting, jeg nogle gange søger, synes jeg ikke at kunne finde her - men måske - efterhånden som brugerne lægger deres bidrag ind - bliver der mere at komme efter (men sider på italiensk var vist ikke på ønskelisten) :-)
Technorati lod mig fuldstændig kold - jeg er bange for efterhånden at få alt for mange sider, der skal holde styr på nogle andre mange sider, som.... Så vil jeg hellere have feeds fra de blogs, der interesserer mig.
Wiki'er er helt sikkert en god idé, der kan bruges mange steder og til mange ting - jeg er absolut positivt stemt, men reserverer selv mine kræfter til min "enmands-forretning".
Googledocs er også smart - om vi kan finde på noget at dele er en anden sag, jeg synes, at vi har prøvet med opgavedeling i Outlook uden det store held, så jeg tror måske heller ikke rigtig på Googledocs - måske derhjemme?

Ingen kommentarer: